Novinky a vychytávky Dent21®
Vítejte v tomto blogu Dent21®, který je věnován novým funkcím a vychytávkám software pro stomatology Dent21®! Naleznete zde mnoho užitečných informací a tipů, jak co nejlépe využít možností, které tento inovativní program nabízí.
Jedním z hlavních cílů tohoto blogu je poskytnout vám detailní informace o nových funkcích a vylepšeních software Dent21®. Pravidelně se zde budou objevovat informace, které se zaměřují na různé aspekty programu – od jeho uživatelského rozhraní přes komplexnost až po pokročilé plánovací nástroje. Vysvětlujeme také, jak tyto funkce uplatnit ve vaší každodenní praxi.
.
V případě zájmu Vám rádi poskytneme demoverzi, v níž si lze jednotlivé funkce zadarmo vyzkoušet.
Máte-li o demoverzi zájem, vyplňte prosím formulář níže. My se Vám obratem ozveme.
Osvědčení o soustavné účasti v systému celoživotního vzdělávání
V Dent21® lze v nastavení účtu ošetřujícího snadno potvrdit účast v systému celoživotního vzdělávání. V aplikaci lze nastavit osvědčení o účasti v oblasti:
- praktického zubního lékařství (PZL),
- stomatochirurgie (CH),
- parodontologie (PA)
- nebo pedostomatologie (PE).
Pokud ošetřující vykazuje kód, k němuž nevlastní příslušné osvědčení, Dent21® ho na skutečnost automaticky upozorní. Ačkoliv lze například preventivní prohlídku vykázat pod dvěma různými kódy (00901 a 00946), s kódem 00901 mohou pracovat pouze ošetřující s osvědčením o soustavné účasti v systému celoživotního vzdělávání v praktickém zubním lékařství (PZL).
V závislosti na osvědčení se mění i kódy, které systém ošetřujícímu nabízí.
Heslo spolupracujících lékařů
Aby Dent21® chránil citlivé informace ošetřujících i klientů, dokumenty odesílané ze systému jsou zpravidla zabezpečený heslem, k němůž mají přístup pouze vybrané osoby, tj. nejčastěji klient, jehož se dokument týká, nebo spolupracující lékař. Zatímco klientům je prostřednictvím SMS pokaždé zasláno individuální helso ke každému dokumentu zvlášť, spolupracující ošetřující mají možnost si díky rozšiřujícímu modulu Dent21® nastavit vlastní heslo, kterými budou všechny jim určené dokumenty odesílané ze systému zabepečeny.
Vlastnosti klientů
Nově lze v Dent21® každému klientovi přiřadit individuální vlastnosti, kterými lze označit specifika, která se týkají pouze daného pacienta, např. neobvyklé alergie, stav těhotenství, vysokou krvácivost apod. Díky tomu budete mít nejen okamžitý přehled o potřebách daného pacienta, ale i na základě zvolené vlastnosti možnost vyhledat a vyfiltrovat užší skupinu klientů (např. alergiků).
Ověření pojištěnců přes B2B VZP
Dent21® je napojen naB2B služby VZP. Systém přes B2B VZP ověřuje, zdali je klientovo číslo pojištěnce platné. Pokud ano, na základě údajů z VZP se při registraci klienta předvyplní nejen druh pojištění, ale i samotná pojišťovna, ke které je klient zaregistrován. Pomocí B2B lze zároveň ověřit i to, jestli jsou zadané údaje o praktickém zubním lékaři klienta správné.
Ověření bydliště a zaměstnavatele klienta přes ČSSZ
Dent21® je zároveň napojen i na portál ČSSZ, odkud získává údaje o bydlišti a zaměstnavateli klienta.
Různé jazykové verze systému
V Dent21® soustavně pracujeme na překladech našeho systému, aby naše řešení moderního stomatologického software mohli pohodlně využívat i zahraniční klienti. V současnosti je Dent21® k dostání v české, slovenské a anglické verzi.
Různé jazyky komunikace
Dent21® myslí i na klienty, kteří nemluví česky. V závislosti na tom, jaký jazyk komunikace je u klienta nastaven, se mění i jazyk jemu odeslaných finančních dokladů, anamnestických dotazníků a plánů léčeb.
Pokud je výchozím jazykem komunikace např. angličtina, vygenerovaný léčebný plán bude kompletně přeložený do angličtiny:
Podle zvoleného jazyka komunikace se v daném jazyku odešle i potvrzovací SMS nebo e-mail. Viz Potvrzovací SMS a e-maily kalendáře.
Přeobjednání několika navazujích termínů najednou
V kalendáři lze hromadně přeobjednat několik navazujících termínů. V případech, kdy např. rodina nemůže dorazit na původně smluvené termíny, tedy není nutné všechny rodinné příslušníky přeobjednat zvlášť, ale lze jim nové termíny vytvořit najednou. K tomu systém využívá pokročilý vyhledávací algoritmus, díky němuž je schopen vyhledat a zarezervovat termíny, ve kterých zůstane původní návaznost a struktura termínů zcela zachována.
Termíny, které si přejete hromadně přeobjednat, v kalendáři označíte pomocí kombinace CTRL + LEVÉ TLAČÍTKO MYŠI. Termíny, které zvolíte, budou ohraničeny červeně:
Na vybrané termíny kliknete PRAVÝM TLAČÍTKEM a zvolíte “Hromadně preobjednat” (3).
V systému se otevře formulář, v němž lze nastavit parametry vyhledávání: (tj. ošetřujícího, na jehož křeslo mají být termíny přesunuty; datum nejdřívějšího termínu apod., viz níže).
Na základě vybraných parametrů systém vyhledá všechny volné termíny daného ošetřujícího, na které lze zvolené termíny přesunout, aby na sebe opět navazovaly.
Vybrané termíny se přesunou na zvolené datum a křeslo, přičemž původní návaznost, délka a údaje zůstanou zachovány.
Lékový záznam
Rozšiřující modul “Lékový záznam” (1) umožňuje napojení do lékových záznamů pacienta v databázi SÚKL. Modul zajišťuje, že se z databáze SÚKL do Dent21® propíší údaje o:
- datu vystavení (2),
- předpisu (3),
- kdo léky předepsal (4),
- datu výdeje (5),
- dávkování (6)
- a kdo léky vydal (7).
Vybrané léky z lékového záznamu lze načíst do medikace pacienta (8).
Dent21® provede napojení na databázi lékařských záznamů SÚKLu. Po synchronizaci (1) aplikace získá a zaktualizuje lékařské záznamy pacienta. Pokud danému pacientovi nebyl poskytovatelem (zdravotnickým zařízením) zadán ani jeden eRecept, vyzve systém k vyplnění čísla občanského průkazu nebo pasu (dle legislativy nutné). Teprve po zadání těchto údajů systém načte lékové záznamy.
Volitelně lze lékařské záznamy načíst do záložky “Medikace” (2) v hlavičce klienta. Do hlavičky se propíší údaje o názvu (3), lékové formě (4) a gramáži (5):
Integrovaný e-mailový klient
Dent21®disponuje vlastním e-mailovým klientem, s nímž lze propojit e-mailovou adresu ordinace a díky němuž lze posílat a přijímat e-maily v Dent21. Klient plně nahrazuje stávajícího e-mailového klienta, ať už webového (seznam.cz, gmail.com apod.), nebo desktopového (Outlook apod.), a zajišťuje snadou komunikaci s pacienty a spolupracujícími ošetřujícími.
Systém rozpozná, jestli e-mailová adresa náleží stávajícímu klientovi, a automaticky ji spáruje s jeho kartou:
E-mailem lze odesílat anamnestický dotazník, přehled termínů, upomínky před návštěvou, léčebné plány, libovolné elektronicky podepsané dokumenty, laboratorní štítky, lékařské zprávy aj.
Klientům lze díky rozšiřujícímu modulu “Potvrzování termínů kalendáře přes e-maily” (viz Ceník) zasílat i e-maily upozorňující na nadcházející termín. V případě, že klient e-mail potvrdí, termín se automaticky potvrdí i v systému. Více se dočtete v Potvrzovací SMS a e-maily.